مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 26 آذر 1401 ساعت 09:402022-12-17اجتماعي

باکلان های تالاب استیل آستارا + تصاویر


تالاب استیل آستارا در شمال غربی استان گیلان جزو زیستگاه های مهم و اصلی پرندگان باکلان بزرگ و کوچک و همچنین باکلان گلو سیاه تالابی محسوب می شود.

- پرندگان باکلان بزرگ و کوچک و همچنین باکلان گلو سیاه تالابی به عنوان پرندگان آبزی و کنارآبزی شیرجه رو و با چثه های متوسط تا بزرگ که با شیرجه به آب و شکار ماهی، حشرات و دوزیستان تغذیه می کنند، با لانه سازی در بالای درختان تالاب استیل شهرستان مرزی بندر آستارا جوجه آوری کرده و لانه گزینی آنها در این تالاب منظره بسیار جالبی را در فصل های مختلف سال و بویژه در فصل زمستان و در این تالاب مهم و حفاظت شده شمال کشور خلق کرده است.

پرندگان باکلان نوک انحنادار دارند و نوک آنها به سمت پایین خمیده شده است و در بین انگشتان پاهای آنها پرده کامل به هم پیوسته وجود دارد که از مشخصات پرندگان دریایی نیز می باشد.

این پرندگان ماهی خوار با غواصی از سطح آب ماهی را می گیرند و در زیر آب با کمک بال هایشان خودشان را به جلو می برند و اغلب مشاهده شده است که این پرندگان شکاری که علاوه بر ماهی از دوزیستان و نرمتنان نیز تغذیه می کنند، پس از ماهیگیری در تالاب استیل آستارا به بالای درختان می روند و بال هایشان را زیر نور خورشید نگه می دارند تا خشک شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

باکلان های تالاب استیل آستارا + تصاویر

باکلان های تالاب استیل آستارا + تصاویر